Jako pomnik stoi dostojnie przed siedzibą DB Schenker Rail Polska S.A. w Zabrzu. (Kliknij w obrazek i wejdź: Wiadomości24) 27.07.2011
BĘDZIE POMNIK
Jak poinformował mnie rzecznik prasowy DB Schenker Rail Polska S.A. pan Andrzej Wyszyński, Dziękujemy.parowóz Ty2-5680 przechodzi w warsztacie rybnickim remont. Stanie on jako pomnik przed dyrekcją DB Schenker w Zabrzu. Tam własnie wybudowano specjalny tor pod lokomotywę. Cieszy nas właściwe podejście Kierownictwa DB Schenker do zabytków techniki kolejowej i że nie dopuścili do zezłomowania "MOCARZA ŻELAZNYCH DRÓG". 08.06.2011Kochani! Kolega Tomasz Domżalski z sympatykami zabytków kolejowych zwraca się z apelem do wszystkich, którym zależy na ocaleniu od zniszczenia zabytków kolejowych. Do tego apelu dołączam się także ja. Kolejny zabytkowy parowóz idzie na złom - w imię kasy - ale jeszcze walczymy. Wyślij kilka maili - to może pomóc, jeszcze nie jest za późno. O co chodzi? DB Schenker sprzedała firmie KEM zabytkowy pomnik-parowóz. Rzecznik DB Schenker twierdzi, że firma KEM postawi go jako pomnik. Jednak firma KEM, która zajmuje się obrotem złomem, nie potwierdziła tego. Parowóz o którym mowa to Ty2-5680 - KOMPLETNY, SPRAWNY (wlać wodę, wsypać węgiel i jedzie!), zabytkowy parowóz, który jeszcze wczoraj stał jako pomnik przed biurami firmy DB Schenker. Parowóz Ty2-5680 do dnia 20.09.2010 roku pełnił funkcję pomnika przed siedzibą PCC Rail Szczakowa, ul. Bukowska 12 w Jaworznie-Kniejach. Z pozyskanych informacji jakie otrzymałem wynika, że w dniu 21. września br. parowóz był transportowany szlakiem kolejowym do elektorowzowni w Sosnowcu Jęzor ul. Plażowa. Dalsze losy tego zabytku nie są znane. Parowóz jest w idealnym stanie technicznym i posiada kompletny osprzęt, co sprawia że parowóz wygląda tak jakby zjechał z taśmy montażowej w czasie II Wojny Światowej w 1943 roku. Dlatego zwracam się z uprzejmą prośbą o roztoczenie opieki prawnej poprzez wpis do rejestru zabytków parowozu Ty2-5680, któremu może zagrażać niebezpieczeństwo choćby w postaci pocięcia na złom. Pragnę zasugerować, że parowóz o którym mowa, mógłby stać się eksponatem Skansenu Kolejowego w Pyskowicach. Byłby on perełką wśród parowozów. Znalazłby dobrego opiekuna. PISZCIE, INTERWENIUJCIE, RÓBCIE WSZYSTKO BY TA PIĘKNA LOKOMOTYWA TRAFIŁA DO SKANSENU W PYSKOWICACH LUB ZNALAZŁA INNE GODNE MIEJSCE DLA MOCARZY ŻELAZNYCH DRÓG! Napiszcie prośbę o zajęcie się sprawą i wpisanie parowozu do rejestru zabytków pod następujące adresy: wkz.katowice@poczta.internetdsl.pl - Woj. Konserwator Zabytków wuoz.katowice@poczta.internetdsl.pl - Woj. Urząd Ochrony Zabytków Jerzy Granowski, 23.09.2010r.Informacja, którą otrzymałem zapewne ucieszy sympatyków parowozów. Jak poinformował mnie rzecznik prasowy DB Schenker Rail Polska S.A. pan Andrzej Wyszyński umowa z firmą KEM w sprawie sprzedaży parowozu Ty2-5680 została rozwiązana. Lokomotywa jest nadal własnością DB Schenker Rail Polska. W chwili obecnej trwają prace nad znalezieniem odpowiedniego miejsca dla parowozu, które pozwoli podkreślić jego wartość historyczną. Jerzy Granowski,06.10.2010r. |