Stacja kolejowa Sosnowiec-Kazimierz




      Sosnowiec-Kazimierz to stacja u zbiegu trzech jednotorowych szlaków ze stacji Sosnowiec Dańdówka, Sosnowiec Maczki i Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce. Jest to układ o widłowym układzie torów z łącznicą ca umożliwiającą przejazd z Dańdówki do Maczek bez zmiany czoła pociągu na stacji.
     Stacja posiada 6 torów głównych, po 3 w każdej z części oraz 3 jednokrawędziowe perony, obecnie tor przy peronie 2 jest wyłączony z użytkowania i zarośnięty. Pociągi osobowe zatrzymują się wyłącznie przy peronie 3.
     Pomiędzy tymi grupami zlokalizowano budynek dworca, obecnie z wyważonymi drzwiami i zdemolowanymi pomieszczeniami. Ruch pociągów na stacji, jak również po łącznicy prowadzony jest przez nastawnię SKz, która posiada urządzenia przekaźnikowe. Istnieje także nastawnia wykonawcza SKz2, która obecnie pełni funkcje strażnicy przejazdowej i SKP. Dawniej od strony Maczek istniała nastawnia SKz1. Ze stacji jest odgałęzienie bocznicy Kopalni Węgla Kamiennego "Kazimierz".      W roku 2002 zlikwidowano ruch pociągów w kierunku stacji Jaworzno-Szczakowa.